شبیه سازی شبکه های رادیو شناختی CRCN
نوشته شده توسط : مطلب پروژه

محیط شبیه سازی شبکه های رادیو شناختی CRCN

برخلاف شبکه های سیمی که در آن ها انتقال اطلاعات بین گره ها از طریق سیم های مجزا صورت می گیرد، در شبکه های بی سیم این انتقال از طریق یک رسانه مشترک انجام می شود که برای این نوع انتقال داده، امکان ایجاد تداخل بین داده های ارسالی از گره های مختلف نیز وجود دارد در واقع در مخابرات بی سیم، در یک محدوده، تنها یک رسانه فیزیکی وجود دارد و در نتیجه احتمال تداخل بیشتر است. تکنولوژی استفاده از شبکه های بی سیم در دهۀ اخیر به یکی از تکنولوژی های مطرح تبدیل شده است. اختصاص طیف در  شبکه های بی سیم فعلی به صورت استاتیک می باشد بر طبق گزارشات صادره توسط کمیسیون مرکزی مخابرات

azsoft.ir
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoft.ir
azsoft.ir
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoft.ir

آمریکا، بهره گیری از طیف با توجه به موقعیت ها و زمان های مختلف از حدود ۱۵ درصد تا ماکزیمم ۸۵  درصد می باشد. در سال های اخیر به خاطر افزایش تقاضا برای دسترسی به طیف، این نحوه تخصیص فرکانس با کمبود طیف آزاد در باندهای خاصی مواجه شده است. به علاوه،  مقدار زیادی از طیف اختصاص داده شده به صورت بهینه استفاده نمی شود، یعنی کاربران مجاز در آن باند، در تمامی زمان ها از کل پهنای باند اختصاص داده شده بهره نمی برند.


محدودیت در طیف قابل استفاده و همچنین بازده کم روشهای تخصیص طیف قدیمی، استفاده از روشی نوین در مخابرات با به کارگیری تکنیک هائی جدید در تخصیص طیف را ایجاب می کند. روش های جدید می بایست به صورت غیرمتمرکز و دینامیک بوده و مشتمل بر منابعی پخش شده در محیط با قابلیت های محاسباتی بالا باشند.
بنابر این، رادیوی شناختی یک تکنولوژی مخابرات بیسیم هوشمند است که از محیط بیرونی اش آگاه است و با توجه به آن، پارامترهای عملکردش از قبیل توان ارسالی، فرکانس حامل و روش مدولاسیون را تنظیم می کند تا بتواند هر زمان و در هر مکان که احتیاج شد، مخابره ی قابل اطمینانی داشته باشد و نیز استفاده ی بهینه ای از طیف در دسترس صورت گیرد. پس با سیستم رادیوی شناختی، فرستنده به طور هوشمندانه ای می تواند بفهمد که کدام باندهای فرکانسی در حال استفاده و کدام باندها خالی هستند و میتواند از آنها برای مخابره ی داده ی خود استفاده کند. این تکنولوژی باعث استفاده ی بهینه از منابع طیفی در دسترس و کمتر کردن تداخل روی بقیه ی کاربران می شود.
azsoft.ir
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoft.ir
azsoft.ir
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoft.ir

برای شبیه سازی شبکه های رادیو شناختی crcn در ns2 نیاز به افزودن کلاس هایی جهت آماده سازی این شبیه ساز برای انجام پروژه های مربوط به شبکه های رادیو شناختی خواهد بود. در این پکیج، کلیه کارهای لازم برای آماده سازی ns2 جهت انجام شبیه سازی شبکه های رادیو شناختی در ns2 صورت گرفته و به صورت ماشین مجازی قابل ارائه می باشد.

azsoft.ir
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoft.ir
azsoft.ir
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoft.ir





:: موضوعات مرتبط: پروژه ns2-3 , ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: